„Chlubit se cizím peřím“ nemusí mít pejorativní význam

Obdivujme zručnost malířů, sochařů a také ty, kteří veřejnosti
umožňují sdílet sílu emocí uměleckých děl.

Podívejte se sami
4.2.2015

New York se za války stal azylem všech významných evropských umělců. Poté co opustil Paříž Pierre  Matisse, syn slavného malíře, otevřel si galerii a stal se prostředníkem pařížské avantgardy a newyorského diváka. Byl první vlaštovkou a inspirací pro další vznikající galerie. Půda pro zakládání galerií v poválečné Evropě však byla deformována nacistickou propagandou.

Podpora současné tvorbyNa konci 60. let obchod se současným uměním díky veletrhům a kooperaci mezi galeristy, kurátory a sběrateli začal vzrůstat. Aukční domy zbavili sběratele ostychu před současným uměním a dali jim možnost díla znovu prodat na otevřeném trhu. Vznikly objektivní ceny, anonymní trh.

Aukční boom nadešel s příchodem milénia. Mladá generace bankéřů a makléřů používala moderní díla jako výraz životního postoje.

Komerční galerie hledaly nová jména. Poptávka byla obrovská, mladí umělci nemuseli čekat desetiletí, než vejdou do povědomí publika.

Galerie Kotelna hraje důležitou roli při etablování mladého umělce v současném uměleckém provozu. Kontinuálně podporuje jejich finanční i tvůrčí svobodu bez nátlaku mecenášů.